Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze?

Dodane: 09-10-2016 05:31
Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze? Na rynku mamy dostępnych sporo środków reklamy, dla przykładu naklejki reklamowe, które zamawia się w w pracowniach reklamy i przyklejać je na produkty. Jakie inne materiały drukowane mogą pomóc w marketingu?

Folia do hot-stampingu - Wikipedia

Folia hot-stamping (folia do tłoczenia na gorąco, folia do termodruku, folia do hotprintu) ? materiał używany w poligrafii do uszlachetnianiu po druku, znakowań, zabezpieczeń druków za pomocą techniki zwanej tłoczeniem folią na gorąco hot-stampingiem (termodrukiem, hotprintem). Folię hot-stampingową używa się w celu nadrukowania termicznego na podłożach drukowych (np. papierach, kartonach, tworzywach sztucznych, skórze, materiałach introligatorskich, drewnie) za pomocą matryc podgrzanych do temperatur ponad 100 °C. Folia ta aplikowana jest na opakowaniach, etykietach, kartkach okolicznościowych, okładkach książek i czasopism itp.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Folia_hot-stamping


Reklama za pomocą naklejek

Naklejki lub jak ktoś woli, nalepki to doskonały materiał marketingowy, który można przykleić na produktach, na witrynie sklepowej lub jak reklama jeżdżąca na samochodach firmowych. Grafik projektując taką naklejkę może puścić wodze fantazji i poszaleć z forma, kształtem i typografią.

Niestety nie każdy zakład poligraficzny ma w swojej ofercie druk naklejek, ale w większości miast znajdziemy przynajmniej jeden taki zakład, który specjalizuje się w tego typu druku. Najlepsze naklejki powinny być jeszcze odpowiednio uszlachetnione i utwardzone, aby były jak najbardziej odporne na warunki atmosferyczne i promienie UV.


Czy druk cyfrowy jest gorszy od offsetu?

Druk cyfrowy to ostatnio bardzo popularna technologia wykonywania zleceń przez drukarnie i zakłady poligraficzne. Nic dziwnego ceny takich druków są bardzo przystępne, a czas oczekiwania na takie zamówienie jest bardzo krótki. Jednak jakie są główne zalety takiego drukowania i czy mocno traci względem innych technik i metod?

Przede wszystkim druk cyfrowy wymaga bardzo krótkiego czasu przygotowania do druku, kolejną ważną zaletą jest krótki czas druku (czasowo zbliżony do druku offsetowego). Dodatkowo ta technologia umożliwia nadawanie obrazom numerów seryjnych, adresów czy innych zmiennych elementów dla każdego druku z osobna!